Monday, October 18, 2010

"unemployed "

hi all...

ape khabar yea?? perhaps..everything doing ok..hendaknya...
agak jangal sebenar nye aku ngan status kat atas tu " unemployed" hik..atau kata erti lain...
menganggur..tanam anggur...hehehe..banyak je kerja kat luaq tu..bukan nye malas tapi perlu
memilih dengan berhati-hati agar tidak..ditipu..
tu pun janggal kan dengar..kerja pun boleh kene tipu? aiyooo macam2 je penipuan..kalau tengok surat khabar tu..selalu je ada advertice pasal..kerja kosong..sebagai itu lah sebagai ini lah,
bile pergi interview..lah jawatan nye tak sama dengan iklan..so sebagai seseorang yang mencari kerja lebih elok la selidik dahulu sebelum interview ok...
dalam pikiran aku skang ni banyak je idea2 untuk diketengah kan pada parent aku..either..nak berniaga sendiri atau open something that mendatang kan keuntungan...hmm..jauh disudut hati dan sanubari ku ini..tersimpan sesuatu cita2 yang dah lama aku kebumikan disudut hati aku...hmm adakah aku mampu untuk dapat semangat dari orang disekeliling aku?? terutamanya family aku..untuk menyokong aspirasi ku ini?? kenapa hati aku berani berkata.."joe do it ok..this is the moment" aiyooo....aduhh...future study...dalam bidang yg aku tak pernah pikir untuk impikan selama nie..
dan macam2 halangan yang aku perlu pikirkan... sebelum..benda ni berjaya...doakan yea friend2 n bloger2 agar aku berjaya dalam hidup dan cita2 aku tu..
walaupun agak terlambat untuk aku mengejar cita2 itu..aku akan buktikan bahawa aku mampu kecapi.. dengan keyakinan dan usaha sendiri.. :)

No comments:

Post a Comment